Her viser vi deg steg for steg hvordan du får tilgang til Office Web Apps
Gå til Windows SkyDrive. Her må du logge på med din Windows Live ID, bruk e-postadressen din og passordet dersom du bruker Hotmail som e-posttjeneste. Hvis du ikke har dette kan du skaffe deg Live ID her. Når du er logget på SkyDrive må du først endre språket til Engelsk. Dette gjøres ved å gå til ”alternativer” og trykke på der det står ”norsk”. Deretter er det bare å trykke på engelsk i menyen som kommer opp.
Når du endret til Engelsk er det på tide å laste opp et dokument. Dette er nødvendig for å få tilgang til nettutgaven av Office. Dette gjør du ved å trykke på ”my documents”. Deretter trykker du ”add files”, og velg dokumentet du vil laste opp (last opp hvilket som helst dokument, se bildet under).

Her må du klikke på "My documents" og laste opp et dokument. (ill. Bitnett Teknologia)
Når dokumentet er lastet opp vil det komme opp en tekstlinje hvor det står ”Join our preview program”. Klikk på denne, og du har nå tilgang til nettutgaven av Office. Det ser ut til at Office Word ikke er tilgjengelig enda, men Excel og de øvrige er klare til å testes av deg.
Les mer om Office Web Apps hos Microsoft.
[Kilde: altafsayani.com]