Blir Dark Souls II mer mainstream?


Eivind Stenhammer
Publisert 8. januar 2013, kl. 18:43

Som spillere av Dark Souls og Demon Souls vet, så er disse spillene veldig vanskelig og tidskrevende. Spillene har også et høyt fokus på gameplay og har en mørk, nesten apokalyptisk atmosfære. Dette er noe av hva som har vært tiltrekkende for hardcore spillere som mener at dagens spill har blitt for enkle og for tilgivende. I en hverdag hvor spillskapere vil appelere til flest mulig og holde deg i hånden i starten av et spill, har det vært en befrielse at DS og DkS ikke er noe av det. Mange vil nok at dette skal fortsette når oppfølgeren til Dark Souls kommer en gang i fremtiden. Dark Souls II ble lansert på Spike VGA i fjor, og ble vist i en heftig trailer med realistisk grafikk.

Spillet har to nye regissører; Tomohiro Shibuya og Yui Tanimura. Regissøren av Dark Souls, Hidetaka Miyazaki, vil se over utviklingen av spillet og har i et intervju med Edge sagt at oppfølgeren vil bli mer rett-fram og mer forståelig. Dette vil gjøre spillet mer vennlig mot nye spillere av serien.

Det ble ikke gitt noen lanseringsdato for Dark Souls II, men spillet er omtrent 25% ferdig. Det kom også fram av intervjuet med Edge at teamet som utvikler Dark Souls II er større enn det som utviklet DS og DkS.

Noe å legge til i denne saken? Del i kommentarfeltet nedenfor.

DelPaFB DelPaFB




Kommentarer: