Dragon Box lykkes med noe mange har mislykkes i gjennom hundrevis av år; å gjøre matematikkopplæringen i skolen enkel og morsom. I dag ble WeWantToKnow hedret med prisen Changing the World (Wide Web) 2015 av konferansen Webdagene og Oslo Innovation Week.
Lær matematikk gjennom lek. Det er den enkle tanken bak Dragon Box. Matematikkspillet ble lansert som app i 2012, bruker alle sentrale elementer i spillorientert læring og viser hvordan moderne læring kan ha enorm betydning for mange. Barn helt ned i 6-årsalderen kan nå riktig kose seg med ligninger.
Matematikklæreren Jean-Baptiste Huynh hadde selv erfart hvor vanskelig det var å lære bort matematikk og særlig algebra. Det ga ham ideen til Dragon Box. Siden lanseringen har ikke mindre enn 600.000 brukere kjøpt matematikkspillet til priser mellom USD 5,00 og 9,99. Det gjør etter eget utsagn Dragon Box til ”verdens mest solgte matematikkspill”.
”Mange i Norge og resten av verden strever med å lære matematikk. Dragon Box gjør faget morsomt. Med matematikkspillet forandrer selskapet WeWantToKnow måten vi lærer på og gir elever mulighet til å lykkes på skolen og senere i livet,” er juryens begrunnelse for tildelingen.
Prisen Changing the World (Wide Web) henspeiler på å forandre verden gjennom webben og digitale tjenester. Prisen er innstiftet av Webdagene-arrangøren Netlife Research og Oslo Innovation Week. Kriteriene for prisen er norsk tjeneste, være lansert, bety noe for mange mennesker og ha begrenset med ressurser til å nå ut til verden.
Kahoot-medgrunder Johan Brand fikk dele ut prisen til Dragon Box. For 2014 vant Kahoot prisen for å endre læringssituasjonen i klasserom verden over.
Tilfeldighetene ville det til at et opplæringssystem ble prisvinner også for 2015. Kandidatene som var med i innspurten var Nabobil.no som lar oss leie bil av naboen, Capsule.fm som lar deg konsumere og interagere med webinnhold som om det var radio og den sosiale leveringstjenesten Nimber.no som har gjort alle bileiere om til potensielle varetransportører.