
Foto: Johan Larsson / Flickr
Kan komme allerede i neste uke.
Mobilutgaven av Spotify har alltid vært forbeholdt de som betaler for musikktjenesten – den reklamebaserte gratisutgaven har kun vært tilgjengelig for brukere av Spotify på skrivebordet.
Informasjon som Wall Street Journal (WSJ) sitter på tyder imidlertid på at selskapet vil lansere en gratis, reklamebasert mobilutgave, og det allerede i neste uke.
Avisen skal ha vært i kontakt med en kilde som er kjent med planene om en gratisutgave for mobil.
Ikke ubegrenset tilgang
Wall Street Journal hevder også å ha fått innsikt i hvordan den reklamebaserte mobilutaven vil fungere i praksis.
Hvis informasjonen stemmer må brukerne av denne gratisutgaven belage seg på å ikke få den samme frie tilgangen til musikk som premiumbrukerne har – visstnok skal det ligge en begrensning i utvalget. Brukernes egne spillelister skal imidlertid ikke påvirkes av denne begrensningen, skal vi tro WSJ.
TechCrunch hevder å ha fått bekreftet av en troverdig kilde at lanseringen vil finne sted under en pressekonferanse i regi av Spotify onsdag 11. desember.
Teknologia.no følger saken og holder deg oppdatert.