
Foto: Cathrine Klem
Basehopper blir satt fyr på og hopper ut fra et fjell 1200 meter over bakken.
Markedsføring kan gjøres på mange måter, men få selskaper har vel satt fyr på personer i markedsføringsøyemed. Det er nettopp dette klesprodusenten Devold gjør i klippet som du kan se nederst i saken.
Devold produserer klær som beskytter mot kulde, varme, og flammer. Akkurat disse egenskapene var utgangspunktet for reklamefilmen også. Her ble stuntmann Tom Erik Heiman satt fyr på, før han deretter hopper ut fra Helsetkopen på Nordvestlandet.
Målet er å bevise at klærne holder de de lover.
– Det som bekymrer meg mest er pilotskjermen (som åpner fallskjermen). Hvis pilotskjermen blir brent, vil den kanskje ikke fungere, sier Heiman før han hopper ut fra klippen.
Reklamestuntet kaller Devold stuntvertising.
Markedssjef i Devold of Norway AS, Trond Sleipnes, er fornøyd med resultatet.
– Denne filmen beviser at Devold Protection-produktene takler de absolutt tøffeste utfordringene. Vi satte produktene våre i en situasjon der de måtte fungere, men det var vi også helt sikre på at de ville gjøre, sier han.
Stuntet får nå oppmerksomhet på Twitter, med hashtagen #DevoldProtection
Se det elleville påfunnet nedenfor (Adblock må deaktiveres):