Pressemelding:
Det prisbelønte amerikanske tidsskriftet Fast Company lanserer en app som blander ferske nyheter med nøye utvalgt innhold og gir en helt ny medieopplevelse på mobilen. Appen er utviklet i samarbeid med Adobe.
Fra i dag kan man laste ned det prisbelønte amerikanske tidsskriftet Fast Company i et helt nytt format for iPhone og iPad. Den nye appen, som er utviklet i tett samarbeid med Adobe og vil forbedre leseropplevelsen, kombinerer månedlig artikler og nyheter i sanntid fra FastCompany.com og søsterselskapene co.create, co.exist og co.create, da med innhold nøye valgt av redaktørene.
«Vi tror kombinasjonen av typiske tidsskriftsartikler og nyheter i sanntid vil være fremtidens apper og skape en helt ny merkevare- og leseropplevelse,» sier Andreas Hollström, nordisk mobil app spesialist hos Adobe.
Fast Company er en ideell partner for Adobe for å få leserne til å utforske, eksperimentere og engasjere seg mer og få en bedre mobilopplevelse, en tilnærming Hollström mener også nordiske forlag og innholdsprodusenter vil kunne dra nytte av.
«Vi har valgt en tilnærming med kombinert print- og web-innhold som skaper en unik opplevelse på nettbrett og smarttelefoner, og som gir et innhold med høy kvalitet i en kontinuerlig flyt», sier Hollström.
Mye innhold
Den nye appen består av tre hoveddeler: Topp 5, hvor redaktørene hver dag håndplukker fem interessante artikler, De siste nyhetene, en som ‘feed’ som presenterer de aller siste nyhetene fra FastCompany.com, co.design, co.exist og co.create, samt Magazine hvor bladet presenteres på en artikkel-basert og brukervennlig måte.
«Samarbeidet med Fast Company har skjerpet vår visjon om en ny versjon av vår digitale publiseringsløsning, som vi ser frem til å introdusere til sommeren», sier Hollström.
Mobilt innhold mest etterspurt
I en undersøkelse gjennomført blant beta-testere av appen svarte 80 prosent at de sammenlignet med den eksisterende versjonen foretrakk Fast Companys nye hyppige oppdatering av innhold og hele 75 prosent ville anbefale appen til andre. De samme viste også stor interesse i å få innholdet tilgjengelig for iPhone, som hele 64 prosent brukte.
Du kan klikke her for at få en full rundtur i appen, eller rett og slett laste den her.
Les også mer på Adobes blogg om Digital Publishing (hvor du også kan se film).