London-OL satser på sosiale medier


Christofer Nygård
Publisert 19. april 2012, kl. 12:59

De siste olympiske leker har vi sett en enorm teknologisk utvikling. Fra overgangen fra analoge til digitale TV-opptak har det bare gått framover.

Lekene vises nå på nett-TV over hele verden, og neste steg er å binde utøvere og tilhengerne tettere sammen. I hvert fall skal vi tro London-arrangørene.

Under London-OL vil du kunne kommunisere med utøverne gjennom en egen sosiale medier-portal.

Følg OL-utøverne

Nettstedet The Olympic Athletes’ Hub knytter sammen OL-utøvernes sosiale medie-strømmer, slik at du enkelt kan søke opp din favoritt.

I tillegg er det en toppliste over utøverne med fleste følgere, som foreløpig toppes av basketballstjernen LeBron James med sine over 14 millioner fans.

– Under lekene vil statusoppdateringer fra utøverne være tilgjengelige på nettstedet i sanntid, lover sosiale medier-sjef for London-OL, Alex Huot til nettstedet Mashable.

Noe å legge til i denne saken? Del i kommentarfeltet nedenfor.

DelPaFB DelPaFB