Denne BH-en sender en tweet hver gang den åpnes


Øyvind Skogmo Hansen
Publisert 24. oktober 2013, kl. 19:58

Foto: tweetingbra.gr

Foto: tweetingbra.gr

Ny reklamekampanje skal sette fokus på brystkreft.

Vi har aldri før kommet over et så sosialt klesplagg som denne BH-en fra OgilvyOne Athens.

Selskapet har utviklet en BH som sender ut en tweet hver gang den åpnes.

Det var nettstedet AdRants som først omtalte BH-en, og saken ble senere plukket opp av Mashable.

BH-en skal være et ledd i en reklamekampanje for Nestle Fitness, og skal sette fokus på brystkreft og det å undersøke seg selv.

Teknologien bak BH-en er ikke spesielt avansert. En sensor oppdager når BH-en åpnes, og sender et signal til en smarttelefon som deretter sender meldingen til Twitter.

Frontfigur for reklamekampanjen er den kjente TV-personligheten Maria Mpacodimou fra Hellas. Hun skal i 15 dager ha på seg BH-en, og hver gang hun åpner den vil det sendes en tweet til hennes følgere på Twitter.

Noe å legge til i denne saken? Del i kommentarfeltet nedenfor.

DelPaFB DelPaFB