En ny uke. En ny utsettelse. Den neste lanseringen som havarerer i forhold til tidsplanen er Project Cars. Lanseringen er blitt flyttet fra slutten av november til mars 2015 for å unngå konkurranse og gjennomgå en del tilpasninger.”
I en uttalelse fra Slightly Mad Studios sjef Ian Bell, forklarte han at teamet ønsket muligheten for å ”finpusse spillet videre til den høye standarden som både vi selv og vårt community forlanger og forventer”.
I mellomtiden, på forumets webside, skriver prosjektdirektør Andy Garton: “Utsettelsen har kommet fordi et par andre store spillaktører har annonsert at de vil lansere sine spill omtrent på samme dato som vi hadde planlagt. Vi er klar over at mange synes det er vanskelig å forstå, men det har stor innflytelse på salget vårt i en introduksjonsfase”.
Vi forstår problemet: Driveclub, Forza Horizon 2 er nettopp blitt lansert, og Ubisoft’s ”The Crew” kommer den 2. desember (og når vi først er inne på dette, fortalte denne ukens ”Ubisoft fortalte TechRadar) at spillet vil kjøre 60 fps på PC), noe som åpner for en svært tettpakket lansering på slutten av året. .
Men Project Cars hadde sin første planlagte lansering i 2013 for Xbox 360 og PS3, før de trakk den tilbake for å korrigere feil i favør av neste generasjon, så vi har allerede ventet lenge nok som det er.
Imidlertid kan vi tenke oss en annen årsak til utsettelsen. Det er blitt annonsert at Project Cars vil støtte Project Morpheus, Sony’s svar på Oculus Rift, og selv om vi ikke har noen nærmere bekreftet lanseringsdato enn mars 2015, vil dette opplagt kunne knytte Cars og Morpheus nærmere sammen.
For å legge til enda mer ved på bålet. Det er litt ironisk at Cars synes å bli presset til å lansere spillet i et år som raskt kan bli det mest tette lanseringsåret for gaming noensinne.
Brødet har reist seg
Kan du fortelle oss hva du får når du krysser Octodad med brød? Nettopp: Hm… Skaperen av Surgeon Simulator Bossa Studio har laget et nytt spill, ”I am Bread”, og det er i bunn og grunn rett og slett en brødsimulator. Altså, dersom en brødskalk kunne bruke skateboard og bevege seg raskt.
Målet er å øke appetitten din i tide for frokost uten å ende opp i toalettet eller oppunder takviften. Antakelig lettere sagt enn gjort.
Ikke at vi påstår at ideen er halvstekt – det kunne være verd deigen – men vi kommer nok til å hve(n)te litt før begeistringens deig begynner å heve. Bossa har ikke bekreftet lanseringsdatoen ennå, og hvilken plattform den kommer til å bli kjørt på.
Snap den lykkelige
Vis oss den person som ikke ønsker seg en ny Pokemon Snap, og vi vil vise deg en løgner; spillere verden over har ropt på en etterfølger til den kompakte N64 tittelen for over et tiår. Men denne uken ble et aldri så lite håp tent.
I et intervju med CVG, Pokemon’s spilldirektør, Junichi Masuda, innrømte at han, som med de fleste av oss, gjerne skulle se et nytt Pokemon Snapp spill, men det største problemet ville antakelig dreie seg om lisenser.
“Pokemon Snap ble opprinnelig ikke utviklet av Game Freak, forteller han. ”Som spiller ville jeg absolutt ønske at jeg kunne spille en cool ny versjon av Pokemon Snap, men jeg tenker også at dersom det bare blir en remake med bedre grafikk, ville det ikke bli så interessant som mange synes å forestille seg.”
Han tilføyde også: “Dersom noen skulle ende opp med å utvikle et nytt Pokemon Snap, måtte de samtidig komme opp med noen coole ideer som gjorde det til et bra spill også for denne generasjonen”.
Masuda svarte omtrent på samme måte i et intervju med Kotaku, og konkluderte: ”Pokemon Snap ble opprinnelig utviklet av HAL som nå er en del av Nintendo. Jeg er direktør i Pokémon Company, og vi vil selvsagt ikke stoppe spillet fra å komme ut!”
Så der står vi. Det er fortsatt håp i hengende snøre, selv om lysglimtet er lite, bitte lite. Men om denne nyheten tross alt ikke skulle bidra til å lyse opp weekenden din, vet vi neimen ikke hva som kunne gjøre det.