Streaming som underholdningsmedium har for lengst solidifisert sin posisjon i markedet, og fortsetter å utvikle og forbedre seg i et raskt tempo. Selv om TV fortsatt har enkelte fordeler over streaming, er det ingen tvil om at streaming vil være sentralt i hvordan vi konsumerer underholdning i både nær og fjern fremtid.

TV-sendinger filmes og vises gjerne i høyere kvalitet enn det vi ser på streaming tjenester som Netflix. Dette er forøvrig et skille som blir raskt smalere, i tråd med at streamingselskapene legger opp til å levere høyere bildekvalitet, lyd, og mer stabil streaming uten avbrytelser. Kombinert med smart-teknologi i TV-apparatet, gjør streaming seg tilgjengelig selv for de som er TV-tittere mest av vane enn noe annet. Det er derimot ett fortrinn TV-sendingene har over streaming enda, nemlig sending av sport.
Sport er tross alt noe som i seg selv krever at det settes av tid til å spille og sende. Dette stikker derfor kjepper i hjulene for den største fordelen streaming har over TV, nemlig friheten til å se det du vil når du vil – sett bort ifra at TV-selskapene i stor grad sitter på rettighetene til å sende sportsbegivenheter innenfor landegrensene, enn så lenge. Det betyr naturligvis, og beviselig ikke at TV’en er den eneste plassen man kan nyte sport, da det tross alt finnes strømmetjenester som viser kamper fra de større sportene som fotball, tennis og basketball. Disse pleier derimot ofte å være rene videofeeder, uten kommentatorer og andre studiopraksiser som tilfører sporten det lille ekstra, slik vi er vant med fra TV-sendinger. I den grad egner de seg best til mer passivt inntak – noe man ser på mens man holder på med, eller ser på noe annet ved siden av. Bettingselskaper bruker gjerne slike streams til å utvide sine produkter.
Det er naturlig å anta at balansen slik den er i dag, vil endre seg. Sannsynligvis vil vi begynne å se flere endringer i praksisen her allerede i løpet av de neste ti årene, kanskje er det neste gjennombruddet nærmere enn vi tror? Det er i hvert fall vanskelig å si så mye om nøyaktig hvordan det vil se ut. Men, så lenge strømmegigantene fortsetter å holde oppmerksomheten til flere og flere seere, vil markedet uten tvil endre seg for å tilpasse seg vanene til forbrukerene. Før eller siden vil strømmeselskapene ønske å innlemme sportsfansen også – spørsmålet er bare om de vil klare å levere bedre enn TV-selskapene.