TechCrunch, en av verdens største teknologimedier, fronter i dag lanseringen av den norske Spotify-konkurrenten, WiMp. Men skribenten stiller seg tvilsom til tjenestens navn, som på engelsk betyr en person som er «svak og pinglete».

WiMp får kritikk for navnevalget i internasjonale medier. (Foto: Wimp.no)
«Det er flott og alt det der. Men noen der borte bør gå et markedsføring 101-kurs, ettersom tjenesten er kalt WiMp. Ja, jeg kan bare forestille meg å «wimpe» (verb av «wimp»; å være en taper, anm.) i Oslo mens jeg hører på musikk», skriver TechCrunch EU.
Til tross for denne navneflausa påpeker nettstedet at tjenesten lanseres med over 20 store innholdspartnere, blant andre Universal Music, Sony Music, EMI, Warner Music, Phonofile, Arts Pages, IODA, The Orchard, Beggars Group, Naxos og Vidzone.
Vi har tidligere testet streamingtjenesten fra Platekompaniet og Aspiro Music, og satt igjen med et positivt inntrykk.