
Mind the Moose er en søkemotor som lar deg finne gode tilbud og butikker. (Foto: Florett Technologies)
Er du blant dem som har sett seg lei av all papirreklamen i posten, men likevel kunne tenke deg å vite når det er gode tilbud der ute? Da kan «Mind the Moose» være tjenesten for deg. Den nyoppstartede norske tjenesten lar deg nemlig søke i de beste tilbudene, gjennom én enkel søkemotor.
Det er Florett Technologies, startet av Dagfinn Haslebrekk, Remi Allegre, Ole Martin Asak og Olivier Cortambert høsten 2011, som står bak tjenesten. Firmaet, som består av nordmenn og franskmenn bosatt i Norge, lanserte «Mind the Moose» 12. januar i år, etter flere måneders arbeid.
Ditt tilbud, rett nedi gata
– Mind the Moose er en gratis onlinetjeneste for å finne dine tilbud og favorittbutikker i
byen. Mind the Moose ønsker å være et friskt pust for folk ved å tilby et rent og enkelt
verktøy som tillater dem å søke og motta nøyaktig det de ønsker, forteller markedssjef i Florett Technologies, Remi Allegre.

Slik ser en tilbudsannonse ut i Mind the Moose-grensesnittet. (Foto: Florett Technologies)
Søkemotoren lar deg søke i en rekke kriterier som skal gjøre det enklere å finne relevante tilbud:
— Du kan starte å søke etter tilbud ved å skrive direkte inn i startsidens søkefelt. Søkeord
kan være merker, modeller, kategorier, byer, produktets funksjoner eller en kombinasjoner
av disse. Du har også tilgang på et mer avansert søk, slik at du kan gjøre søk som
inkluderer flere byer, flere kategorier eller foreta søk som er basert på pris. Ikonene
”Tilbud” og ”Butikker” som du finner på bannerets høyre side, gir deg direkte tilgang til en
utfyllende oversikt over alle aktuelle tilbud og butikker på Mind the Moose, fortsetter Allegre.
Promoteringskanal for bedrifter
Tjenesten er også en nyttig promoteringskanal for bedrifter som ønsker å presentere tilbudene sine i «Mind the Moose»-katalogen. Først må butikken registreres i systemet, før tilbud kan legges til katalogen:
— Når butikker er opprettet kan nye tilbud registreres og Mind the Moose tilbyr mye
fleksibilitet i forhold til prismodeller, søkeord, detaljert beskrivelse og bilder. Dette vil gjøre
det mulig å registrere detaljerte tilbud slik at brukere mottar de tilbud som passer deres
søk, skriver Florett Technologies.
Liten katalog – med potensiale
Teknologia.no har foretatt noen kjappe søk i katalogen, og til tross for en liten katalog for øyeblikket ser vi absolutt potensial for tjenesten. Alle er glade i gode tilbud, og Mind the Moose kan fylle et rom mellom tjenester som Groupon (som kun tilbyr et veldig begrenset antall tilbud hver dag) og tradisjonelle rubrikktjenester.
Det er ikke nødvendig å registrere brukerkonto på nettstedet, selv om Florett Technologies oppfordrer deg til dette.
Mind the Moose kan du sjekke ut via denne lenken.