DNB tar opp kampen mot Murphys lov.
Vi har alle opplevd det: vi skal ta bussen, men så har vi glemt av busskortet. Vi har på oss finstasen og så gulper babyen på de nye klærne. Vi søler kaffe på datamaskinen og vi mister husnøkkelen så vi må stå ute og fryse i 10 minusgrader.
I hverdagen opplever vi alle å bli utsatt for uhell, både små, store, ubetydelige og andre helt avgjørende uhell. Faktisk finnes det en lov som sier at «alt som kan gå galt, vil gå galt». Vi snakker her om Murphys lov.
Denne «loven», som stammer fra 1949, er kanskje lett å tro på når man nettopp har mistet telefonen sin i do, ramla i gjørma eller kjørt av veien på grunn av en altfor glatt vei.
Og nettopp denne loven er utgangspunktet i en ny reklamekampanje fra DNB. Banken, som også står bak den kjente George Clooney-reklamen fra 2011, tar nemlig opp kampen mot Murphys lov.
I reklamevideoen får vi endelig svaret på hvorfor vi mennesker alltid blir utsatt for irriterende uhell. Og det er selveste Murphy selv som har skyld i alle uhellene. Du trodde vel ikke at det var tilfeldig at steinen du rygget på med bilen stod akkurat der den gjorde?
DNB mener imidlertid at det er to måter å vinne kampen mot Murphy på.
1: Sørge for at sjansen for uhell er så liten som mulig.
2: Å være riktig forsikret slik at alt ordner seg.
Banken mener altså at det er mulig å bekjempe loven dersom man sørger for å forberede seg.
Selv om George Clooney ikke er med så skal det ikke stå på kreativeten i denne reklamen. Noe av grunnen til dette er nok at folkene bak Clooney-reklamen også har laget denne reklamevideoen.
Dette er et sponset innlegg.